Το ΘΕΑΜΑ
στη Μόσχα

Η επαγγελματική θεατρική ομάδα «Θε.αμ.α.» (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία) συμμετείχε μέσω του ιδρυτή της Βασίλη Οικονόμου (Σκηνοθέτης- Ηθοποιός ΑμεΑ) στο διεθνές φεστιβάλ ειδικών επαγγελματικών θεατρικών ομάδων «Proteatr» που διεξήχθη στη Μόσχα (Πολιτιστικό Κέντρο ZilZc) από τις 23 έως τις 29 Σεπτεμβρίου (2013). Το «Proteatr» αποτελεί ένα από τα πιο φημισμένα διεθνή φεστιβάλ στην κατηγορία του και με την άρτια οργάνωσή του αποδεικνύει κάθε χρονιά ότι η επαγγελματική αξίωση των ηθοποιών ΑμεΑ είναι μία αλήθεια που πρέπει να μοιραστεί σε όλο τον κόσμο.

 Κορυφαίες θεατρικές ομάδες παρουσίασαν τη δουλειά τους στο Θέατρο Taganka (π.χ. η ρωσική θεατρική ομάδα κωφών «Nedoslov» παρουσίασε το έργο:"No Angel" / η ισπανική θεατρική ομάδα «DanzaMobile» παρουσίασε το έργο: «Dameunsegundo» / η ρωσική θεατρική ομάδα «Visage» παρουσίασε το έργο: «Присутствие» δηλ. «Παρουσίες») και οι πιο ειδικοί κατέθεσαν την προσωπική τους ματιά είτε μέσα από ομιλίες (Γαλλία:P. Zehme από το «TheatreDuCristal», Ρωσία: Vladimir Moiseevich συνεργάτης του «Cirque Du Soleil») είτε μέσω της πραγματοποίησης master-classesυποκριτικής (Τσεχία, Ελλάδα, Πολωνία).

Ο Βασίλης Οικονόμου έδωσε master-class υποκριτικής (σε πέντε ενότητες) με θέμα «Ο χώρος και ο χρόνος στην Αρχαία Ελληνική Τραγωδία» που παρακολούθησαν συνολικά περισσότερα από διακόσια άτομα. Αξίζει να σημειωθεί ότι αμέσως μετά το τέλος του φεστιβάλ ακολούθησε σχετικό επιστημονικό συνέδριο με τίτλο «Sociality-Creating Function of Art and Problems of Sociocultural Rehabilitation» (1-2 Οκτωβρίου) που διοργάνωσαν το Ινστιτούτο Φιλοσοφίας της Ρωσικής Ακαδημίας, το τμήμα Ψυχολογίας και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου της Μόσχας και ο Οργανισμός Δημιουργικής και Κοινωνικής Αποκατάστασης «Kroog». Στο επιστημονικό συνέδριο ομιλητής ήταν και ο Βασίλης Οικονόμου με θέμα: «Όψις: η ερμηνεία του όρου από την αρχαιότητα έως τη σύγχρονη θεατρική πραγματικότητα» (Αναδόμηση της θεατρικής διδασκαλίας των ηθοποιών ΑμεΑ). Τέλος, η ομάδα «Θε.αμ.α.» προσκλήθηκε από τους διοργανωτές του φεστιβάλ «Proteatr» να παρουσιάσει την επόμενη χρονιά μια δική της θεατρική δημιουργία.